W temacie pozycjonowania często porusza się kwestię link buildingu, czyli pozyskiwania linków. Co to za działanie i w jaki sposób wpływa na pozycjonowanie stron www? W jaki sposób znaleźć miejsce do linkowania, które będzie odpowiednie dla naszego biznesu? Tego wszystkiego dowiesz się czytając ten artykuł.
Czym są linki i dlaczego są ważne?
Link building opiera się na pozyskiwaniu linków, czyli odnośników umieszczonych na stronach, które kierują do innych elementów wewnętrznych lub zewnętrznych. Jest to dość istotny element pozycjonowania, ponieważ wyszukiwarka Google bierze pod uwagę nie tylko content na stronie i zawarte w nim słowa kluczowe, ale również odwołania do danego dokumentu. Początkowo była brana pod uwagę wyłącznie ilość linków, co powodowało, że rankingiem łatwo można było manipulować umieszczając linki na różnych serwisach - innymi słowy spamując nimi. Od momentu powstania algorytmu Page Rank, pod uwagę brana jest nie tylko liczba odwołań, ale również ich jakość. Strony oceniane są pod względem wartości, dlatego linkowanie z miejsc o niskiej reputacji nie wpływa korzystnie na wyniki danej witryny, a wręcz przeciwnie - może skutkować obniżeniem jej pozycji, a nawet karą.
Skąd pozyskiwać linki?
Świadome działania związane z pozycjonowaniem stron nie mogą polegać na nieetycznych metodach jak na przykład system wymiany linków. Linki musza być pozyskiwane ze stron cieszących się dużym zaufaniem i autorytetem w Google. Dużą popularnością cieszą się katalogi, które gromadzą linki do stron głównie według podziału na tematykę lub branżę. Istotną rolę odgrywają również fora internetowe, na których można zamieszczać linki w komentarzach. Bardzo skuteczne w zakresie link buildingu są serwisy, które mogą zamieszczać wpisy oraz artykuły sponsorowane, które w treści zawierają link kierujący do naszej witryny. Tego typu działania korzystają również z mocy content marketingu, wpływając nie tylko na pozycję strony, ale również na budowanie świadomości marki a także jej wizerunku w oczach odbiorców.
Jak skutecznie prowadzić link building?
Znalezienie odpowiednich serwisów do linkowania nie jest prostym zadaniem. Wielu właścicieli stron zleca tego typu usługi profesjonalnym firmom, co pozwala uzyskać wiele korzyści. Agencje specjalizujące się w pozycjonowaniu posiadają często własne serwisy, tzw. zaplecza, których wartość jest oceniana bardzo wysoko. Nie trzeba zatem martwić się o źródło pozyskiwania linków. Wyspecjalizowana firma zadba również o to, aby odnośniki były różnicowane, tzn. pojawiały się na różnych stronach i w zmiennym tempie. Dodatkowo korzystając z usług takiej firmy możemy liczyć na komplementarne działania, związane z pozycjonowaniem, np. dostarczenie contentu niezbędnego dla link buildingu. W ten sposób uzyskamy kompleksową pomoc w pozycjonowaniu strony www.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie przychodni