Marketing szeptany dla klinik medycyny estetycznej - co to takiego?

Marketing szeptany dla klinik medycyny estetycznej - co to takiego?

Zabiegi medycyny estetycznej zyskują coraz większą popularność. Niegdyś podejście do nich było dość sceptyczne. Kojarzone były one głównie z ingerencjami chirurgicznymi dotyczącymi powiększania czy korekt. Wraz z rozwojem medycyny oraz technologii, znacząco rozszerzyła się oferta zabiegów z zakresu medycyny estetycznej. Co za tym idzie, powstaje coraz więcej klinik, specjalizuje się coraz większe grono lekarzy i wzrasta konkurencyjność. Skutkiem tego może być trudność w budowaniu renomy ośrodka a także brak pacjentów w poczekalniach. Jako że działalność medyczna określona jest w Kodeksie Etyki Lekarskiej, w przypadku klinik medycyny estetycznej nie można zastosować zwykłych strategii reklamowych.

Czym więc mogą wspomagać się placówki medyczne? W jaki sposób informować i zakresie oferowanych przez siebie usług?
Uchwała Naczelnej Rady Lekarskiej jasno określa, co jest zabronione w przypadku promocji usług medycznych. Ogólny przekaz mówi o tym, że treści umieszczane na stronach czy profilach placówek medycznych nie mogą nosić znamion tekstów reklamowych. Wszystkie informacje dostępne dla pacjentów w mediach społecznościowych muszą być komunikatami czysto informującymi. Nie mogą nakłaniać do skorzystania z oferty, ani obiecywać konkretnych rezultatów zabiegów.
Zakazane jest także obiecywanie nie wystąpienia niepożądanych efektów zabiegów. Dobra informacja jest taka, że obostrzenia znajdujące się w uchwale dotyczą jedynie samych treści i nie odnoszą się do miejsc, w których mogą się pojawiać. Dlatego też posty dotyczące klinik pojawiają się w serwisach społecznościowych czy na forach i tematycznych grupach dyskusyjnych. Wszędzie tam, gdzie internauci mogą dzielić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami.
Aby dotrzeć do znacznie większej grupy docelowej, stosuje się marketing szeptany. W celu uzyskania fachowej pomocy w tym zakresie, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Bo trzeba mieć na uwadze, że nieudolnie prowadzone działania w internecie mogą być niezgodne z Kodeksem Etyki Lekarskiej, przez co narażą na większe straty.
Znajdująca się w Rzeszowie Agencja Interaktywna Argonium z pewnością zaskoczy Cię wachlarzem usług. Firma specjalizuje się w kreowaniu skutecznych kampanii reklamowych, w tym marketingu szeptanym przeznaczonym dla klinik medycyny estetycznej.

Tym, co w dużej mierze skłania pacjentów do skorzystania z usług danej placówki medycznej, są opinie innych pacjentów. Dlatego też w przypadku klinik medycyny estetycznej na jej sukces składają się praktyki medyczne, a także pozytywne rekomendacje. Skuteczne jest tu przede wszystkim naturalne zachęcanie pacjentów do dzielenia się swoimi doświadczeniami ze współpracy z klinikami.

Marketing szeptany medyczny polega na zachęcaniu użytkowników grup dyskusyjnych do wymiany opinii. W przypadku pojawiania się pozytywnych rekomendacji, dobrą praktyką jest podziękowanie. Dzięki temu uczestnicy dyskusji zobaczą w Tobie profesjonalistę, któremu zależy na dobru pacjentów. Niestety, mogą się też zdarzyć niepochlebne opinie. W takich przypadkach nie należy wdawać się w niepotrzebne dyskusje. Dobrym posunięciem będzie za to umieszczenie przeprosin, przez co w ich oczach staniesz się specjalistą, który nie traktuje pacjentów z góry i raczej nie zniechęcisz potencjalnych pacjentów do skorzystania z Twoich usług.

Dobrym krokiem w promocji kliniki medycyny estetycznej jest skorzystanie z różnych dostępnych systemów, np. mailingu. Pozwala to na wysłanie wiadomości z podziękowaniem za wizytę oraz prośbę o wystawienie opinii. Dodatkowo, system ten może wysyłać powiadomienia, przypominające o zbliżającej się dacie wizyty u specjalisty. Należy jednak mieć na uwadze, aby treści znajdujące się w mailach miały charakter czysto informacyjny, a nie reklamowy.

Konkurencja w branży medycznej jest duża. Do potencjalnych pacjentów nie docierają (bo nie mogą) żadne reklamy. Wybór konkretnego specjalisty poprzedzony może być jedynie przejrzeniem oferty oraz zapoznaniem się z opiniami pacjentów. Warto zadbać o dobry wizerunek, aby utrzymać swoją renomę i oferować wysokiej jakości usługi. Sprawdź, w jaki sposób może Ci pomóc agencja interaktywna Argonium.

Najnowsze opinie o firmach: (1)
Alicja
Rynek medycyny estetycznej, cechuje się ogromną konkurencją, dlatego ta usługa cieszy się tak dużą popularnością.

Podobne drukarnie

Bądź pierwszy
w ocenie
Ocena: 5/5 (1 opinia)
Bądź pierwszy
w ocenie
Ocena: 5/5 (5 opinii)
Bądź pierwszy
w ocenie

Druk wklęsły jest jednym z rodzajów druku, znaj...
Prowadzenie przychodni czy prywatnego gabinetu lek...
NeoVinci to firma, która dąży do poprawy jakoś...
Firmowe strony www już dawno przestały być post...
Smartfony, tablety czy laptopy to urządzenia, kt...
Druk offsetowy to wysokiej jakości forma drukowan...